lördag 24 september 2011

Ögonblick 2012

paulo_coelho-kalender_2012

Jag har tidigare bara sett Paulo Coelho-kalendrarna på nätet,  och jag har alltid tyckt att dom verkat fina eftersom Catalina Estrada (en av mina favoritillustratörer) har illusterat dom. Idag hittade jag 2012 års kalender när vi var på Maxi i Karlskrona. Och jisses vad fin den var! Massor av fina illustrationer inuti, precis som jag hade hoppats på. (Här kan ni se några av dom.) Och så var det rätt mycket plats att skriva på också då det bara var två dagar per sida.
Omslaget är ganska skört, så det här är ingen kalender som håller sig snygg om man har den med sig i väskan. Men att ha hemma som minidagbok. Perfekt! Denna hamnar direkt på önskelistan!
Kalendern kan köpas i dom flesta bokhandlarna på nätet, bland annat Adlibris.

4 kommentarer:

  1. Jag tänkte faktiskt häromdagen att äntligen börjar det vara dags att skaffa en ny kalender. Är man knasig eller? :) Men så där är det väl när man är galen i anteckningsböcker och kalendrar. :)

    SvaraRadera
  2. Annie: Hehe.. jo, man är nog lite knas! Jag har också dille på kalendrar. Vi har en på väggen i köket och sen har jag en i väskan, plus att jag vill ha en hemma som dagbok oxå. Sen använder jag den som är i mobilen också, för det är ju inte alltid som man kommer ihåg att kolla i nån av dom andra liksom. Haha!

    SvaraRadera
  3. Tack för bra tips om kalender. Tycker Paulo skriver underbara böcker! Då måste man ju ha kalendern också! :)
    Kalender kan jag inte leva utan :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill ha den på engelska?? Någon som vet.. Tycker att citaten blir så dåliga på svenska.. Dålig översättning

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)