onsdag 3 augusti 2011

Håller tummarna

Elvis behöver nog gå upp nåt kilo till innan han fyller ut gitarrcasen ordentligt, eller vad tror ni? ;-)
Sedan han var som tunnast nu i början på året har han gått upp 900g, så nu väger han hela 4,8kg. Han är långt ifrån nån bjässe, men med tanke på hur tunn han var förut så är ju det här en ganska rejäl viktökning faktiskt. Min lilla älskling är en riktig kämpe! <3
Förra veckan åkte han på en liten urinvägsinfektion, men den är färdigmedicinerad idag och förhoppningsvis utläkt också.
Nu väntar vi bara på ett sista provsvar. Han hade nämligen även lite socker i urinen förra veckan. Har vi tur var det bara pga stressen hos veterinären, men i värsta fall kan det vara diabetes.
Jag håller tummarna för att han ska få slippa fler krämpor nu, för dom senaste 9 månaderna har vart tuffa för min lille Elvis. Håll gärna en tumme eller två ni också!
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

  1. håller tummar, tår och örsnibbar ;-)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna jag med! Hoppas det ordnar upp sig för Elvis! Styrkekram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)