söndag 22 maj 2011

What’s in my bag

what's in my bag

Det var ju ett tag sen som Dos Family började med den här grejen och jag har länge tänkt haka på men glömt bort. Fast idag blev jag påmind när jag var inne på Tant Grön’s blogg och då fick jag äntligen tummarna ur. Fler väskor med innehåll hittar man i Dos Family’s Facebookgrupp. Haka på du med vettja!

What’s in my bag:

1. Vi gillar olika-pin
2. Måttband
3. Ögonbrynspenna
4. Jobbnycklar
5. Nödraketer a.k.a Treo
6. Decubal handkräm
7. Marc Jacobs glasögon
8.
Egendesignad Elvis-kalender
9. Reflexarmband
10. Tändare (Nej, jag har inte börjat röka igen! Men den är bra att ha när man ska tända ljus på kyrkogården)
11. Oriflame concealer
12. Hemnycklar
13. Astmamedicin
14. Tågtidtabell
15. Plånbok
16. Penna
17. Fickspegel
18. Värktabletter
19. Näsdukar
20. Handdesinfektion
21. Försvarets hudsalva
22. Toy tuggummi
23. Fickkniv

4 kommentarer:

  1. Shit! Det var ju nästan ett helt apotek :-)

    SvaraRadera
  2. Tant Grön: Jag är ju undersköterska i grunden, så det kan kanske bero på det! ;-)

    SvaraRadera
  3. Har du allt löst i väskan eller har du en väska i väskan? Har rätt nyligen köpt en kånken och är helt trött på bristen på fack. Har fått skaffa små necesärer att ha alla mina smågrejer i. Så går det när man väljer snygghet före funktion. ;)

    SvaraRadera
  4. Sandra: Innan hade jag en necessär i väskan med en massa bra-o-ha-grejer i. Men nu har jag plockat ut det viktigaste ur den (den blev för tung) och fördelat i sidofacken och framfacket istället. Sen har jag bara kalender, plånbok och glasögon i det stora. Jag tycker det är kanon med sidofacken för där har man ju snabb tillgång till viktiga grejer som kniv, handdesinfektion, näsdukar och Treo. Jag känner mig som värsta scouten. Alltid redo liksom. Haha!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)