torsdag 19 maj 2011

Mätkopp… måttkopp?

mätkopp

Snygg mätkopp (måttkopp?) i retrostil från Milq. Fiffigt med alla dom amerikanska måtten ifall man bakar efter amerikanska cup cakes-recept. Inte för att jag gör det (inte efter svenska heller för den delen), men jag inbillar mig liksom att jag ska göra det.. nån dag!

På tal om att baka så var jag inne på ett konditori här i stan idag. Jag hade tänkt mig att jag lite enkelt skulle kunna beställa en svart tårta med vita prickar till min födelsedag i nästa vecka. Men se enkelt var det tydligen inte! Tjejen på konditoriet tyckte det lät alldeles jättemärkligt att jag ville ha en prickig tårta och undrade ifall det skulle vara till en födelsedag eller vad det var för nåt som skulle firas egentligen. Jag fattade inte alls varför hon tyckte det var så märkligt. Det är väl självklart att Zazzan ska fira sin 30-årsdag med en prickig tårta? Vad annars liksom?!
Svart marsipan var ju tydligen inte så lätt att få tag på och hitan och ditan… men hon bad mig att ringa imorgon och prata direkt med bagaren. Så vi får väl se vad hon säger då. Jag kan ju såklart nöja mig med vilken färg som helst, röd, grön, orange, lila... ja, vad som helst (utom rosa eller gul), bara jag får min prickiga tårta! :-)

1 kommentar:

  1. Hello Zaz!
    Svart marsipan,ska väl inte vara så svårt.När Philip var liten,hade vi svart Marsipantårta och då talar vi om 90-talet.Svart tårta,beställde jag oxå på MAXI,här i Ronneby,för några år sedan,till Halloween.....så på dom bara Zazzan!Hälsa dom från Sfär Mammin,att dom är nedrans omoderna!!!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)