söndag 15 maj 2011

Jag fick ett ryck

Ja, jag fick ett ryck för ett par veckor sen. Så jag gick till frissan och klippte lugg. Jag var så himla less på den långa luggen som jag bara drog bakom öronen hela tiden och som det inte gick att göra nånting med. För hur kul är det liksom? Bekvämt och praktiskt, jovisst. Men inte så värst snyggt.
Och nu har jag ju som sagt lugg då. Men det vettitusan om jag gillar det alltså. Det blir så varmt! Och jag känner liksom inte igen mig själv riktigt. Jag har ju haft lugg flera gånger förut, men kanske är det inte så mycket jag längre..?  
Och perfektionist som jag är så ägnar jag ju massvis med tid på att frisera den här förbaskade luggen. Sedan jag var hos frissan har jag säkert klippt på den själv 10 gånger. Minst! Lite här och lite där… och lite där också. Jag kan inte sluta!
Jag funderar på ifall jag bara ska låta den växa ut igen… Men det är ju så jobbigt! När jag väl kom till skott med att klippa av den nu (jag hade gått och velat om det i minst 1 år) så tänkte jag att nu får jag minsann ha lugg resten av livet. För det är liksom enklast så. Men nää… vänjer jag mig inte vid den snart så får den nog tusan växa ut igen.

5 kommentarer:

  1. jag tycker du ser skitcool ut iaf!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Lilly Lee, tycker du passar jättebra i lugg!

    SvaraRadera
  3. Lite bettie över dig..så jag tycker du passar perfekt i lugg:D

    SvaraRadera
  4. Om ingen annan tänker säga sanningen får väl jag göra det: INGEN passar i lugg!

    SvaraRadera
  5. Ja det där med hår är fan jobbigt asså. Om jag inte gört så vill jag och gör ja´t så ångrar jag mig. Typ :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)