lördag 12 mars 2011

Zazzan testar Ballerina Kladdkaka Vanilj

ballerina-kladdkaka_vanilj

Eftersom jag är ett stort fan av Ballerina Kladdkaka (har helt övergett gamla vanliga Ballerina tack vare den) så bestämde jag mig igår för att köpa den nya sorten, Kladdkaka Vanilj. Första tanken med paketet i handen var att kakorna såg precis ut som Oreos.

Idag testade både jag och Elias dom. Och när vi hade smakat första kakan tyckte vi att dom smakade som Oreos.
Fast efter två kakor ångrade jag mig. Jag gillar inte alls Oreos, och Ballerina Kladdkaka Vanilj smakar faktiskt värre än dom. Den smakar knappt nån choklad alls, och den lämnar en otäck, bitter eftersmak i munnen som inte försvinner på bra länge. Nej, det här var verkligen ingen kaka för mig. Jag är tveksam till om jag ens kommer vilja äta upp hela paketet. Nästa gång blir det helt klart ett nytt paket av den vanliga Ballerina Kladdkaka istället. Eller Ballerina Pepparkaka. Den är inte så dum den heller! :-)

4 kommentarer:

  1. Nej usch, vaniljen var hemsk faktiskt. Ingen choklad alls utan bara slisk, varför göra en sämre version som uppföljare till den grymma kladdkakesmaken undrar man ju? Huvva.

    SvaraRadera
  2. Du har blivit nominerad till Beautiful Blog Award av mig. Skicka vidare om du känner för det. Läs mer här.

    SvaraRadera
  3. Ballerina kladdkaka låter ju intressant. Men det har jag aldrig sett i någon butik här i Finland. :(

    SvaraRadera
  4. Testade den av en demotjej på coop igår. Hon hade mjölkframme som man skulle doppa de i. (snott från oreos reklamen?) Och jag måste säga att de smakade varken vanilj eller choklad... SOrgligt! :(

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)