måndag 21 mars 2011

Det var snyggare förr

Häromdan fick jag in en kul bok på jobbet. Det var en kund som ville ha en bild scannad från den och då passade jag på att själv bläddra igenom den. Boken heter “Bilden av Göteborg: färgfotografier 1910-1970” och är skriven av Robert Garellick. (Finns att köpa här.)

Här kommer några bilder som jag själv fastnade för:gbg--002-s

Det är precis så här en mack ska se ut! Kolla in byggnaden, skyltarna, pumparna… Alltihopa är så otroligt snyggt designat. Jag älskar’t!

gbg--003-s

gbg--004-s

Att bilarna var snyggare förr, det är ju knappast heller nån hemlighet. En röd Volvo Duett står högt på Zazzan’s önskelista. (Eller en Opel Kapitän. Det hade inte heller suttit fel.)

gbg--005-s

En PV hade förstås inte heller vart så tokigt. Men helst i rött då förstås.

4 kommentarer:

  1. ja tänk om det kunde få se ut sådär!

    SvaraRadera
  2. jättefina bilder! Ser ut som en 50-tals film från Usa snarare än göteborg :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder! Tack för titten!!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, tavk för titten!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)