onsdag 5 januari 2011

Zazzan’s nya bästis

 IMG_4394

Den ser inte mycket ut för världen, den där svarta lådan som står jämte tv’n. Men jag älskar den!
När Bredbandsbolaget för en tid sedan ändrade om från digital- till HD-tv så var alla tvungna att få nya boxar. Vi fick vänta jättelänge och var helt utan tv (eftersom gamla boxen  ju inte funkade med HD) i typ 3-4 veckor. Till slut var Bredbandsbolaget så snälla att dom skickade oss en inspelningsbar HD-box istället för en vanlig. En sån kostar annars ca 1000 kr, så det var ju en himla kul överraskning förstås!
Det känns sjukt lyxigt att helt plötsligt kunna spela in program igen! Det har man ju inte kunnat göra sen VHS-spelarens tid (eller åtminstone inte jag eftersom jag har tyckt att inspelningsbar dvd är en onödig lyx)… och det var några år sen om man säger så.
Nu programmerar jag boxen så att den spelar in en himla massa program, för säkerhets skull liksom. Jag är ju jättedålig på att komma ihåg när olika program och serier går, och  eftersom vi bara har stationär dator här hemma så tycker jag det är träligt att se på programmen på den. Så den här lille manicken är ju helt fantastiskt bra för mig. Min nya bästis, helt klart! :-)

5 kommentarer:

  1. Jag spelar in tills boxen blir full, älskar lyxen att kunna se på det jag vill när jag vill :)

    Som svar på din kommentar hos mig så kan jag säga att jag brukar få kommentarer när jag har klackar, men de är alltid positiva (och så klämkäcka som "hur är vädret där uppe"). :) Kul att du trodde att jag var kort, skenet bedrar minsann :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  2. Fan vad snygg du är :P

    SvaraRadera
  3. Tack för din fina kommentar om Jadi :))

    SvaraRadera
  4. sv: Oh, gud jag vet... Det här är min andra Pentax som krånglar (den förra fick dom skrota för tydligen hade allt innuti den "förskjutits" så den gick inte att laga...). Så nu kommer det att bli Canon :) Om jag köper en ny vill säga!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)