lördag 11 december 2010

Med ljus och lykta

pippi-kofta

…har jag sökt efter denna kofta från Rut m.fl. i ett par månaders tid. Jag hittade den först i nätbutiken In My House, men där var den slut. Och sen har jag fortsatt leta runt på nätet, men den har vart slutsåld precis överallt. Inte så konstigt, eller hur?
Jag hade en riktig Pippi-tröja när jag var 13. Den hade min mamma när hon var i samma ålder. Men den är ju sen länge urväxt, och ända sen dess har jag velat ha en ny.
Så jag blev jätteglad häromdan när jag fick reda  på att den hade kommit in igen hos In My House. Jag slängde mig på telefonen och ringde dit för att be dom lägga undan en sån åt mig. Den fysiska butiken ligger 3 mil härifrån, så idag tar jag tåget dit för att äntligen köpa min egna Pippi-kofta!

5 kommentarer:

  1. Jättefin! Blir ju lite sugen själv. :)

    SvaraRadera
  2. Zazzan....hade jag vetat detta,skulle jag gått upp till Jossan,på In My House och hämtat hem en till dig.Jag visste att dom var på ingående där.
    Ha en go helg!
    Hälsa mitt barn!

    SvaraRadera
  3. Annie: Den är så fin ska du veta! Jag är supernöjd! När jag stod i affären var jag sugen på en i den andra färgkombinationen också. Den med svarta och gråa ränder. Den var också riktigt snygg!
    Kram

    Svärmammin: Äsch då, det var bara kul med en liten utflykt till Ronneby. Jag passade på att handla ett par julklappar också när jag ändå var där. :-)
    Gossen din hälsar tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hurra!! för såna tillfällen när en önskan slår in =)

    SvaraRadera
  5. Åh så fin! Jag har en jacka från det märket som är kanonfin. Vi har en Rut o co butik här i V-Ö! Och min kusin säljer märket på sin butik i Ronneby, butiken heter LK. RIng och kolla om den finns där!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)