torsdag 16 december 2010

Bara några klappar kvar

digitalgirlies--X                                                (Bild lånad härifrån.)

Hur går det med julklappsinköpen? Börjar ni bli klara eller?
Jag har inte varit särskilt snabb i år, men nu är jag i alla fall nästan klar. Lilla farfar och min chef med fru är dom som återstår. Jag ska försöka styra upp det på lördag tänkte jag, så jag slipper tänka på sånt nästa vecka.
På jobbet är det full fart nu förstås. Julkort, fotokalendrar och förstoringar är det som dom flesta beställer.
Just när det gäller julkorten är somliga snudd på hysteriska faktiskt. Folk vill ju skicka sina julkort med julfrimärke, så alltså MÅSTE dom hinna få korten i god tid så att dom hinner skriva alla adresserna osv. Det roliga är bara att dom flesta beställer bara 20-40 julkort. Dom sparar alltså 10-20 kronor på att skicka med julfrimärke! Är det så mycket att stimma om egentligen??! Haha!
Jag brukar ju alltid skicka julkort med Elvis på, men i år hade jag storslagna planer på att det skulle bli en familjebild på mig, Elias och Elvis. Detta gick dock i stöpet eftersom jag inte orkade styra upp nånting och inte kunde bestämma mig för hur jag ville ha fotot.
Så det blir ett julkort med bara Elvis i år också med andra ord. Det kommer att komma upp här på bloggen på julafton såklart! :-)

3 kommentarer:

  1. Jo jag har nog fått klart alla klappar! Har köpt mer än vad jag borde, men det är ju så skoj :-)
    Nej julfrimärkena är ju inget måste, vi hinner inte ens skicka våra än, fick dem med posten igår ;-) Får nog lägga upp ett julkort på bloggen jag också då ;-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. sv; jag har inte så himla mycket värk, mest att jag inte har nån direkt ork i musklerna för nån större aktivitet, men jag har en maskin till att baka bröd, det är toppen! Då får degkrokarna sköta det kroppen inte kan ;-) Just denna degen var så pass kompakt också att det var lätt att bara dela den i 2 delar och lätt få ihop till limpor! Så inget kroppsarbete här inte ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja - jag är klar och det känns så skönt! =) Jag har handlat en del på nätet i år och allt kom som det skulle! Pju...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)