tisdag 9 november 2010

Burlesque

Jag kikade runt lite på Moviezine ikväll och då hittade jag den här filmen som har Sverigepremiär den 28 januari. Burlesque heter den, och i rollistan ser vi bland annat Christina Aguilera och Cher. Den vill jag se!

Elvis hälsar förresten och tackar för dom stöttande kommentarerna till det förra inlägget.
I onsdags (förra veckan) åkte vi till veterinären för att kolla upp såret. Veterinären trodde, precis som vi, att det kunde vara så att Elvis hade bränt sig på vår tv-box.
Han brukar nämligen ligga på den och värma sig om kvällarna. Precis uppe mellan skuldrorna är ju huden väldigt tunn och ömtålig, så veterinären menade på att det egentligen inte behövs så väldigt stark värme för att man ska kunna bränna sig där.
Vi fick med oss en tub mirakelsalva (Fuciderm) också, och när vi började smörja med den läkte det snabbt sen. Den salvan är både klådstillande och bakteriedödande. En riktig mirakelsalva till djur med andra ord! Så i lördags slapp Elvis äntligen tratten efter en hel vecka. Det tyckte han var skönt, det märktes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)