söndag 10 oktober 2010

101010

Visst låter dagens datum lite magiskt? :-)
Här hos mig händer inget särskilt spännande idag. Dagens uppdrag är att försöka bringa ordning i den här röran:

IMG_4101

Vad ni ser på bilden är skrubben som vi har här hemma. Det kan ju i och för sig behövas lite magi för att bringa ordning där inne, men mina pusselskills är väl det enda jag har till mitt förfogande idag skulle jag tro.
Igår skruvade Elias upp hyllorna längst in och till vänster, och idag är det alltså min tur att försöka få plats med så mycket saker som möjligt på dom här hyllorna.
Hyllplanen är av masonit, så dom ser ju inte mycket ut för världen. Men så kom jag på att man skulle kunna klä dom med vaxduk. Då skulle dom ju se mycket skojjigare ut! Igår kväll hittade jag en stor bit vaxduk i mina gömmor, så idag ska jag testa att klä in några hyllor till att börja med. Blir det bra så får jag handla mer. :-)

8 kommentarer:

  1. sv; Jo det stämmer, man kan dö av PML. Men man går väldigt ofta på kontroller, och skulle den dyka upp så får man behandling för det snabbt och då brukar den ge sig och man "klarar" sig rätt bra.
    Man får se risken att man faktiskt blir handikappad av MS, speciellt i min takt då den är rätt häftig, och att dte är ca 3 promilles chans att få PML..

    SvaraRadera
  2. Hei Z ;). Selfølgelig deler jeg med meg! Kjæra dig ;).

    Ca. 2 ts honning - 2 ms natron (hva heter det igjen på svensk - det står på Persiljas side - sånn man använder til bakning) - 1 vaniljstång - lite vatten.

    Fylde det her i en sprayflaska. Låt det stå över natten första gången. Nu bara fyller jag på. Vaniljstången ligger kvar. När jag skal använda fyller jag bare upp med lite glohett vatten, slik at det blir en ok temperatur att få direkt i skallen ;). Inn i torrt hår. Framfør spegeln.
    Masserar.

    Om du sliter med värk i armar/skuldrar: Varför inte lägga dig på golvet efter att spayat inn og massera liggande med huvudet på en handuk etc. Eller få hjelp av pojkvennen! Så kan du også gå med det några minuter eftersom man ju inte har startat dusja.

    Skal lägga ut bilder på min sprayflaska og bättre "uppskrift" på bloggen bara jag kommer så långt.

    Om du provar - tala om hur det går - eller blogga om det. Det vore kul. Så kan vi systerblogga om No-Poo lite ;).

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM.

    SvaraRadera
  3. Åh jag skulle ha gjort en walk in closet av det där rummet:D

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att se hur det blir. Rummet verkar behöva lite organisering :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  5. Linn-marie: Jag har redan en walk in closet. Men tack för tipset! ;-)

    SvaraRadera
  6. Dessutom är ju 101010 binärt för 42. Svaret på allt, och helt klart magiskt :)

    /P

    SvaraRadera
  7. Hej. Jag vet faktiskt inte riktigt skillnaden. Jag får en känsla av att riset tar lite längre att värma men annars har jag inte märkt nåt =)

    SvaraRadera
  8. Hehe ja, ett datum vi aldrig mer lär se i alla fall. Eller ja, så är det väl med varje dag. När man tänker efter. ;D

    Och jaså, Helge är så konstig jämt. Haha. Stackaren. Nej, men han är bra och verkar mysigt. Men det var way too ugly. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)