söndag 26 september 2010

Lite trista och lite trevliga grejer

Det har gått hela 3 veckor sen jag bloggade sist, och det är ju verkligen skandal! Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag har liksom inte riktigt orken eller inspirationen längre. Varken till att blogga själv eller läsa andras bloggar.

Min värk har ju (som jag skrivit lite om tidigare) blivit mycket värre dom senaste månaderna och det tär på krafterna. Mitt i allt detta håller jag dessutom på att arbetspröva upp till 75%, och det går ju såklart inget vidare nu när jag är sämre än innan.
Tidigare har jag ju “bara” haft problem med min whiplashskada, men nu har jag alltså fått mer problem som vi inte riktigt vet vad dom beror på. Men förmodligen är det dom ganska tunga lyften på jobbet som orsakat det. Jag har väldigt mycket värk i skuldrorna och upp mot nacken nu. Jag har testat både akupunktur och kinesiotejpning nu på sistone, men har inte haft särskilt bra resultat av någotdera. Möjligen lite av tejpningen, så jag funderar på att testa det nån mer gång innan jag ger upp det helt.

Zazzan med kinesiotejp                                 (Zazzan med kinesiotejp. Foto: Elias)

Jag har börjat på ryggympa nu igen för att försöka bygga upp muskulaturen i ryggen och skuldrorna lite mer, så jag hoppas det ska funka.
Jag känner mig väldigt trött och uppgiven just nu. Jag försöker med allt jag kan för att bli bättre, men inget funkar ju. Dessutom får jag inte den hjälpen jag behöver från landstinget, så jag har fått tjafsa en massa på sistone. Och samtidigt jagar Försäkringskassan på med att jag ska komma upp och jobba 75% istället för 50%. Handläggaren på Försäkringskassan har sagt att efter jag har fyllt 30 nästa år så kan jag inte längre få ersättning från dom eftersom jag “bara” har en whiplashskada. Så när jag fyller 30 är jag med andra ord frisk, åtminstone enligt dom. Jippi!!! Eller inte….

Hur som helst.. det händer ju faktiskt en del trevliga saker också. Som till exempel att målarna kommer hit imorgon och sätter upp ny tapet i vardagsrummet och hallen. Det ser jag verkligen fram emot! Eller nja.. kanske inte att stiga upp kl 6:30 för att släppa in målarna, men jag ser definitivt fram emot resultatet! Som vanligt är tapetutbudet inte så stort när man bor i hyreslägenhet, men jag tycker ändå att vi lyckades hitta tapeter som vi kommer att trivas med. Jag längtar tills det är färdigtapetserat så att vi kan inreda ordentligt i vardagsrummet sen. Fram tills nu har det mest sett ut som en lagerlokal då vi liksom inte känt att det varit nån mening att göra nåt innan tapetseringen. Men snart blir det alltså ändring på det! :-)

Nåt annat kul som har hänt är att Elvis äntligen har fått sitt nya klösträd. Och som han gillar det! 

Detta beställde jag från Grand Prix. Och även om jag fick vänta rätt länge på det (nästan en månad) så var det väl värt att vänta på för det ringa priset av 471:-. Sen fick jag dessutom ytterligare 20% rabatt när jag beställde det, så det var verkligen som hittat. :-)
Elvis älskar sitt träd och klättrar mycket på det, och gör han inte det så ligger han och spanar eller sover på nån av hyllorna. Härligt att se! :-)

7 kommentarer:

  1. Hejsan! Usch så jobbigt med värk och försäkringskassa ...

    Men Elvis har fått ett finfint "träd"! Där kommer han nog känna sig som den kung han är ;-) Kram Anna med hundgäng

    SvaraRadera
  2. Intressant att ta bort värk med plåster.. har aldrig hört talas om det förr. Trist att behöva ha ont hela tiden! Men det blir spännande att se bilder på de nya tapeterna! :)

    Nu kan du förresten tävla om två kivilyktor på min blogg!

    kram /iris

    SvaraRadera
  3. Ush, din stackare.. Försäkringskassan är verkligen inte rolig alls.. =(

    Superfin klösmöbel! =) Lycklig Elvis förstår jag! Vi beställde nyss en likadan till våra monster här hemma.. kunde inte motstå när det var så bra pris!
    Tack för tipset =P

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra att det blir värre med värken. Hoppas att du hittar något som hjälper snart. Att ha ont tär verkligen på krafterna.

    Vilket fint klätterträd till Elvis! Och roligt med nya tapeter till matte. :)

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med värk! Jag vet hur det är - har problem med en axel.
    Jag har sänkt alla ordinarie priser på Lunafigurerna nu.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Det er slitsomt å leve med muskelverk. Jeg har drabbat i perioder - men nu går det bättre. Har gått hos en psykomotorisk fysioterapeut siden november nå - ettersom mina verk nog er knyttade til huvudet. Hoppas du får ordning på det!

    Jag er spend på Nopoo. Kan hende det går åt skogen - men kan hende det går ok - eller kan hende det går bra. Det er det som er litt spennende. Jeg har tenkt å legge meg i badkaret og massera hodetbunnen kanskje - så jeg slipper å stå så lenge i dusjen - i hvert fall hver gang.

    Stoooooor kram ;)!

    SvaraRadera
  7. Så han är lille Elvis - det ser ju jätteskoj ut att klättra på den! =) MIna hundar hade bara velat ligga på fluffet.

    Krya på dig - kanske måste du testa de där plåstren flera gånger innan det får effekt - det är ju ofta så med läkningsprocesser och sånt.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)