söndag 15 augusti 2010

Ibland blir man väldigt trött

Balkongutforskning pågår! 
                                                             Foto: Zazzan

Inte ens en vecka höll kattnätet Netty som vi hade sånt sjå med att sätta upp på balkongen förra helgen. Idag upptäckte jag  att “svetsningen” mellan maskorna har börjat släppa på flera ställen. Detta innebär såklart att det blir större hål, och det är ju typiskt dåligt när man har en sån katt som min lille Elvis som även går under namnet Utbrytarkungen. Det finns nämligen en del spännande katter här på gården som han gärna vill komma ut och hälsa på (eller kanske hellre ge på moppo) så detta nätet känns ju allt annat än säkert nu. 
Jag har mailat företaget ikväll och bett om att få reklamera nätet men jag har förstås inte fått svar ännu. Jag är tveksam till att jag kommer få reklamera det eftersom jag tror att dom kommer hävda att det är vi som har hanterat det fel. Men det skadar ju inte att försöka. Enligt min mening har vi inte alls hanterat nätet fel, det är helt enkelt bara för klent för att fungera som kattnät. Och står det att det är ett nät avsett för katter så förutsätter man ju att det ska hålla en viss kvalitet. Men det har det ju verkligen inte gjort eftersom det gått sönder redan efter en vecka.
Jag bör kanske tillägga här att Elvis absolut inte har klättrat i det eftersom han inte når upp så långt. Stolarna ställer vi alltid så att han inte ska nå upp till nätet. Det är bara på den här bilden som jag ställt stolen lite närmare nätet för att få med både det och Elvis på bild.
Nu har jag ägnat några timmar åt att kolla runt på vad det finns för andra lösningar till vår balkong. Hönsnät känns ju inget vidare eftersom det ser för jäkla fult ut. Rådjursnät ser  bättre ut i så fall. Det är ett nät i svart plast som ska vara grövre än Netty, och dessutom bitsäkert.  Det låter ju lovande! Nu återstår bara att se vart vi ska få tag på sånt nät i så fall. Jag vet inte om det finns nånstans här i närheten för jag kan inte minnas att jag sett sånt i verkligheten nån gång. Men i värsta fall så finns det att beställa på internet såklart.
Det känns så tråkigt att det inte funkade med det nätet vi har satt upp nu, för vi (fast mest Elias förstås) har lagt mycket tid och jobb på att få upp det. Och pengar har det ju kostat också förstås. Så om jag inte lyckas reklamera det här nätet blir det en himla dyr historia när vi nu måste köpa nytt nät och börja om. Jag blir helt trött bara jag tänker på det. Jag hade ju hoppats att detta åtminstone skulle hålla nu i sommar, men att man kanske skulle få sätta upp ett annat nästa sommar i värsta fall.
Nu håller jag bara tummarna för att jag ska få ett snabbt svar från Netty, och att jag ska få reklamera det och få mina pengar tillbaka.
Fortsättning följer…

7 kommentarer:

  1. Fasen vilken otur! =( Trodde också att Netty var ett bra nät! Men nehej, där ser man..
    Rådjursnät finns på Granngården här i Karlshamn, jag och Johan har varit och tittat på sådant där. Så åk dit och titta, kommer inte ihåg hur dom ligger i pris bara men =)

    Hoppas allt är bra med er!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Sandy: Jo, vi har hört att det ska finnas rådjursnät på Granngården. Så jag ska dit nu i veckan och kolla och provdra lite i det. Jag vill ju helst inte beställa på internet igen, för jag vill gärna se hur det ser ut i verkligheten så man inte blir lurad igen.
    Här är det bara bra annars. Jag har semester nu i två veckor så jag hoppas jag ska hinna få lite mer gjort här hemma då. Hur är det själv då? :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag visste att du skulle falla för det prickiga!
    Föresten, har du navelpiercing? Jag har nämligen tagit ut min sen ett par år men kom på att jag har ett smycke som jag aldrig hann använda som jag tror du skulle gilla, med en stjärna!

    SvaraRadera
  4. Linnea: Nej, jag har inte heller navelpiercing längre. Tog ut den för ett antal år sen för den strulade så mycket. Men det var jättegulligt att du tänkte på mig. Det lät fint med en stjärna. :-)

    SvaraRadera
  5. svar på din fråga: det är Isadora och finns på de flesta butiker som säljer smink och sånt.
    fast jag fick leta en stund efter det svarta... :) hittade det till slut i Stockholm.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det ordnar så att ELVIS utbrytarkungen håller sig på sin balkong.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)