torsdag 19 augusti 2010

Fortsättningen på kattnätsärendet

Nu har jag haft kontakt med kattnätsföretaget (vars hemsida har legat nere större delen av veckan, så ni kommer säkert inte in på den om ni testar att klicka på länken nu) och jag har blivit lovad pengarna tillbaka ifall jag skickar tillbaks nätet. Så nu i dagarna ska Elias hjälpa mig att plocka ner det.
Häromdagen var jag på Granngården och kollade på rådjursnät från Allox för att se om det skulle kunna vara ett alternativ. Och det tycker jag att det kan vara. Jag provade att dra i det och det kändes verkligen starkt. Så sånt får det bli. (Dock kommer jag beställa det på internet istället eftersom dom bara hade 20 metersrullar på Granngården och jag behöver ju max 10 meter.)
Det känns minst sagt motigt att plocka ner nätet och börja om från början och sätta upp ett nytt. Men det finns ju inget att välja på, så det är väl bara till att gilla läget antar jag. Och gilla läget får även Elvis a.k.a Utbrytarkungen göra, eftersom det lär bli några dagar då han inte får vara på balkongen alls eftersom det inte kommer finnas något nät där då.
På tal om katter förresten, så måste jag visa nåt kul som jag hittade igår:
klös-collage

                                                  (Bilder lånade från Djurkedjan)

Minst sagt annorlunda klösmöbler, eller hur? :-)
Ser ni den lilla katten som kikar ut genom ena fönstret på borgen? Haha!
Jag var lite sugen på att köpa piratskeppet till Elvis, men jag tror det är lite för litet för honom. Han vill gärna ha nåt högre där han kan sträcka ut ordentligt när han klöser. Så jag får leta vidare. Synd att den prickiga var så kort, annars kunde den kanske vart något för honom. Fast prickigt är väl kanske lite för mesigt för Utbrytarkungen i och för sig, vad  vet jag? :-P

2 kommentarer:

  1. åh vad kul att du visar de där klösbrädorna! jag har alltid tyckt att såna där stora torn och sånt som finns i djurbutikerna är så fula, men de här kan man ju tänka sig :)

    SvaraRadera
  2. Lady Thirty: Ja, visst är det kul med lite annorlunda klösmöbler? :-)
    Jag tycker borgen var döfräsig.. men tyvärr verkar det inte som att det är särskilt mycket att klösa på på den.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)