lördag 7 augusti 2010

Bloggning från ny adress

iz8awh                                              (Bild lånad härifrån)

Eller nja.. bloggen är ju kvar på sin gamla vanliga adress förstås. Men jag själv bor ju på ny adress nu sen 2 veckor tillbaka.
Ännu så länge har vi inte kommit särskilt långt med inredningen eftersom vi fortfarande har en del lådor att packa upp. Så några bilder från lägenheten blir det inte i det här inlägget.
Idag har vi ägnat i princip hela dagen åt att försöka sätta upp kattnätet Netty på balkongen. Något som visade sig vara lättare sagt än gjort. Vi har kämpat som fasen både jag och Elias, och till slut gav jag upp och överlät hela arbetet åt Elias eftersom det kändes som att jag mest bara ställde till det ändå.
Det känns i princip omöjligt att få till det så att nätet sitter någorlunda jämnt utan att vara varken för spänt eller för bubbligt. Åtminstone när man har en balkong som är byggd som våran är. Vill du testa ditt tålamod ordentligt så kan jag rekommendera dig att försöka montera det där nätet. Men vill du behålla sans och vett gör du nog bäst i att låta bli faktiskt, haha!
Nu är arbetet nerlagt för dagen, men förhoppningsvis ska det bli klart under morgondagen. Det ska bli väldans skönt sen när man kan ha balkongdörren öppen utan att behöva oroa sig för att Elvis ska hoppa ut.

Under den kommande veckan hoppas jag hinna få upp lite gardiner också. För så fort man fått upp gardiner så känns det genast mycket mer ombonat tycker jag. Nästa söndag fyller ju Elias år, vilket såklart även innebär kalas, så det hade vart skönt om det hade sett någorlunda hemtrevligt ut här då. Vad vi ska bjuda gästerna på har vi inte ens hunnit fundera på ännu, men det lutar åt att vi skippar maten och bara kör på fika den här gången.
Vi har så mycket annat att greja med just nu, plus att Elias har spelning med bandet på lördagskvällen så han kan ju inte hjälpa till så mycket här hemma då.
Men hur som helst så kommer det i alla fall bli trevligt med besök i vårt nya gemensamma hem, så det ser vi fram emot. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)