lördag 17 juli 2010

Slut på semestern för den här gången

Retro-TVDet verkar som att hålet efter min utdragna tand läker bra, och det känns otroligt skönt. Jag har ju varit jätteorolig för att det skulle bli nån otäck infektion eller så. Men än så länge är det i alla fall ingen fara så jag hoppas verkligen att det förblir så.

Dock har min vänsterskuldra blivit dålig igen. Igår hade Elias och hans kompis flyttat upp lite saker i förrådet till den nya lägenheten, och eftersom dom hade slängt in allting ganska mycket huller om buller så tänkte jag att jag skulle organisera om lite. Jag flyttade runt och staplade om allting. Det var en typiskt dålig idé visade det sig. För idag gör skuldran ont igen. Det känns så himla typiskt eftersom jag inte har haft ont i den på ca. en vecka nu. Och nu hinner jag inte vila upp mig heller, eftersom jag börjar jobba igen på måndag. Som sagt; typiskt.
Men jag har ju mer semester att ta ut, så jag tror att om jag tar två veckor i rad igen så hinner jag kanske återhämta mig ordentligt. Hoppas det i alla fall!

Idag är det exakt en vecka tills vi flyttar in i nya lägenheten. Jag blir lite trött när jag tänker på allt jobbet med flytten, flyttstädandet och uppackandet. Men när allt är färdigt kommer det ju vara hur skönt som helst, så jag försöker att fokusera på det istället. :-)

Idag ska jag försöka göra så lite som möjligt, så att jag förhoppningsvis ska hinna bli bättre i skuldran tills på måndag. Ligga på soffan och ta det lugnt och titta lite på tv är min plan. Vi kastade min gamla tjock-tv häromdagen, så nu har vi Elias jättestora platt-tv här. Det känns nästan som bio för mig som inte är van, haha!
Elvis är nog lite ledsen för att han har blivit av med sin älskade tjock-tv eftersom det var hans favoritplats att ligga på. Han älskade att ligga uppe på den och värma sig när jag tittade på tv. Nu när det är slut med det så antar jag att han får nöja sig med att ligga på digitalboxen istället. Den blir ju faktiskt också lite varm. :-P
(Bild lånad härifrån)

1 kommentar:

  1. Ushc vad jobbigt med tandläkare och dra ut tänder! Jag lider med dig!

    Jag förstår att du längtar efter balkong - jag älskar våra!

    Rädisor kan du alltid sätta och köpa kryddor och plantera i större krukor t ex. Tyvärr brukar de inte sälja frön så längre, så det är nog snart svårt att få tag i sånt. Men kolla t ex blomsterlander eller plantagen vad de har. Persilja kan du så sent också! Sen kan du köpa färdiga plantor på torget kanske. Det har jag gjort, t ex tomaten köpte jag som liten planta, det mesta sår jag inte från frö, bara zucchini, vaxbönor, rädisor och basilika. sen beror det ju på vad ni tycker om! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)