torsdag 8 juli 2010

Packar, packar och inredningsfunderar

Jag packar och packar och packar. Eller åtminstone packar och packar.. det sista packet var kanske lite överdrivet. Jag får ta det lugnt eftersom jag fortfarande inte är riktigt bra i mina onda skuldror. Det har liksom hoppat lite fram och tillbaks mellan båda. Först var det ju bara vänster, men sen blev det höger och sen vänster igen osv. Segdragen historia det där! Men jag har märkt att varenda gång jag lyfter så pajjar jag igen liksom. Väldigt irriterande när man vill vara så effektiv som möjligt nu i flyttider!
Men dom senaste dagarna har jag ställt fram en låda och packat, och sen har Elias fått lyfta undan den när jag ska börja med nästa. Det har funkat bättre!
Vi får nycklarna till den nya lägenheten redan den 23/7, och sen har vi hela nästkommande veckan på oss att städa ur våra gamla lägenheter. Det känns bra.  Förhoppningsvis ska det inte bli så stressigt då.

Vi har även hunnit med en del roligheter mitt i allt packande. Igår tog vi till exempel en tur ut till Halahult som ligger här ute i skogen en bit utanför Karlshamn. Där finns en loppis med en himla massa skojjiga grejer att titta på! Vi stannade där i säkert en timme. Vi hade ingen aning om att detta stället fanns förrän Elias pappa berättade om det häromveckan. Dit blir det helt klart fler utflykter!  

Såhär på morgonkvisten (10:43 är faktiskt morgonkvisten när man har semester, så det så!) sitter jag och funderar lite på inredning till nya lägenheten. Framförallt till köket. Det finns inte särskilt mycket bänkyta där, så jag funderar på ifall man skulle köpa nån slags köksvagn som man kan ställa lite saker på.bekvämDen här (Bekväm från Ikea) har ju ett bra pris (449:-) men frågan är hur stabil den är i verkligheten. Färgen är ganska trist också, men jag tänker att om jag målar den i samma röda färg som min Moccamaster så skulle det nog kunna bli riktigt fint. :-)förhöja
En annan kandidat är den här (Förhöja, också från Ikea och kostar 995:-) men det kan ju tänkas att den är lite för stor. Vi får helt enkelt åka upp till Ikea sen när vi har flyttat in, och så får vi se vilket som kommer passa bäst.
Jag upptäckte häromveckan att man kan skapa inköpslistor på hemsidan som man sen kan skriva ut och ta med till varuhuset. Smart!  :-)

1 kommentar:

  1. Varken att packa eller packa upp är väl det roligaste man kan syssla med, men kul att ni snart ska flytta ihop! :-) Och tur att du har en stark lyft-/bärhjälp för dina ömma skuldror. Jag pajade mitt knä när vi flyttade i februari. Utan hiss blev det en väldig massa kånkande upp och ner och det orkade inte riktigt knäna med. Som tur är höll det inte i sig så länge. Men man ska vara försiktig och försöka få så mycket hjälp som möjligt, så slipper man problem senare.
    Ska bli kul att få se er nya lya! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)