söndag 11 juli 2010

Allt har sin tid

Vaknade strax innan 11:00 i morse (ok då, förmiddags) och såg att termometern i sovrummet visade på 27,5 grader inomhus och 28,7 grader utomhus. Puh! Varmt!
Det var bara till att stiga upp och sätta på kaffet och öppna fönstren för att åtminstone få in lite friskare luft.
Jag sitter och försöker komma mig för att ta itu med att tömma min stora blå byrå som ska få åka till tippen innan vi flyttar. Men det är inte helt enkelt förstår ni. 


Den här byrån har så mycket historia i sig. Strax innan jag föddes behövde min mamma en byrå att lägga mina saker i. Hon fick den här byrån av min farmor, som i sin tur haft den med sig från sitt föräldrahem. Mamma målade den blå och sen målade hon några rosa blommor på översta lådan.
Och sedan dess har den hängt med mig genom livet. Varenda gång jag har flyttat har det svurits ramsor över detta stora åbäke. För även om man plockar ur lådorna så väger den en hel del. Och många gånger har det svurits ramsor över dom jobbiga lådorna som är svåra att både öppna och stänga.
Men ändå har den fått hänga med mig. Tills nu. Nu inser jag att det inte går att släpa den med mig mer. För när jag flyttade hit där jag bor nu så höll den stackars byrån på att trilla ihop, så sliten som den är. Den var redo för tippen redan då, men då var jag inte riktigt redo att skiljas från den. Men jag har insett nu att allting har sin tid. Och nu är det tid att göra sig av med byrån. Den är trots allt bara en sak.
Förvisso en sak som jag alltid hållit väldigt kär. Men ändå… allting har sin tid. Och nu är det tid för förändring och för att lämna plats för annat i livet. Både i form av materiella ting och annat. Det känns bra!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)