lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen

harry_ekmanSå var Första Maj äntligen här! Denna månaden är en av dom finaste på året tycker jag, för då börjar det ta fart ordentligt på växtligheten. Mittemot huset där jag bor ligger kyrkogården, och där inne har det börjat grönska en hel del nu. Fint! :-)
Maj  månad är i år lite extra speciellt också. För då stundar bröllop för några vänner till mig, och dessutom en välkomstfest för en liten bebis som några andra vänner har fått.
Och så fyller min farfar år, i vanlig ordning förstås. Och jag med för den delen! :-)
Idag är det fint väder här i Karlshamn. Så jag och Elias har tänkt gå och ta årets första mjukglass på torget. Det ska bli mysigt! :-)

(Bild lånad härifrån)

1 kommentar:

  1. Här är det INTE något fint väder. Det är mulet och emellanåt regnar det lite. Fast när solen sedan återvänder kommer grönskan att spira!

    Vårt hus / kvarter är också mittemot kyrkogården. Där är så grönt och fint.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)