onsdag 26 maj 2010

Presenttips till barn (eller lite småbarnsliga nostalgiker som jag själv)

 Present till en liten trollunge :-)

                                                (Foto: Zazzan)

Samlade ni också på troll när ni var små? Minns ni den mysiga doften som dom hade?
Det var en alldeles särskild doft, och man märkte skillnad på ifall det var ett äkta DAM-troll eller om det var nån Hong Kong-kopia. Det märktes väl i och för sig även på utseendet, men jag minns särskilt att doften inte var densamma. (Typiskt mig att komma ihåg nåt sånt, luktfreak som jag är!)
Min mamma köpte flera DAM-troll till mig när jag var liten. Allt från pyttesmå till riktigt stora. Ett var nästan lika stort som mig när jag fick det på julafton när jag var knappt 1½ år. Jag blev så rädd när jag  fick bort pappret och fick syn på trollet att jag började gråta. Haha!
Trollen finns i produktion än idag och för ett tag sen så hittade jag en svensk nätbutik som heter Troll Collector som säljer dom. Där kan man även designa sitt helt egna troll. Självklart kunde jag inte motstå detta. För en mer perfekt namngivningspresent till en liten trollunge som Alva Lo får man minsann leta efter!
På sidan där man beställer får man välja hårfärg och byxfärg på sitt troll, och sen skickar man in en bild som man vill ha tryckt på tröjan. Jag bestämde mig för att designa ett eget tryck i photoshop, men om man vill kan man förstås även skicka in ett foto.
Efter ca. 4 veckor damp sen trollet ner i brevlådan. Och jag blev så nöjd med det!
Jag kan även meddela att det gjorde succé på namngivningkalaset. ;-)
Nu gör jag allt jag kan för att motstå att beställa ett till mig själv. Men det är svårt. Mycket svårt!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint! Ett sånt vill jag också ha :P

    SvaraRadera
  2. Zandrah; Jo det kan man ju tycka. :) Man kan ju som jag skrev i inlägget fästa de med kadborre också. Jag hade tänkt mig att ha de mest ha som avlastningsbord. :)

    /Malin Inspiration & design

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)