söndag 2 maj 2010

Plötsligt händer det… igen!

cover_all_mixI flera år har jag hört och läst lovorden om Make Up Store’s concealer Cover All Mix. Men eftersom den kostar runt 400:- på ordinarie pris så har jag aldrig kommit mig för att testa den. För det vore ju hemskt tråkigt ifall man inte skulle gilla den när man lagt så mycket pengar på den.
Men så häromdagen dök den upp på Bellme för 199:-,  och då bestämde jag mig för att slå till. Och det ångrar jag inte en sekund kan jag säga. Vilken superprodukt!
Jag kan till och med sträcka mig så långt som till att säga att om man bara ska ha en enda make up-produkt i sin necessär, då ska man ha denna. Jag är väldigt mörk under mina ögon, och om jag inte täcker över det så tror folk att jag inte sovit på flera dagar. Så med andra ord har jag rättså höga krav på en concealer.
Denna trion kan man blanda lite som man vill, men jag använder den röda/orangea färgen på dom mörka blåaktiga partierna under ögonen. Och den gula använder jag på röda partier som blemmor och finnar. Den beiga kan man blanda tillsammans med den röda eller den gula, för att få en lite ljusare nyans.
Penseln som följer med är jättebra att använda, och concealern är följsam i konsistensen så den är lätt att jobba med även om man inte är nån expert på finlir. (Ett tips är att gräva ut färgen ur burken med bakänden av penseln, så kommer det inga bakterier i burken. Sen klickar man bara färgen på handen och blandar till den där med penseln.)
Är du också sugen på att testa Cover All Mix så håll koll på Bellme, den dyker säkert upp där igen! Jag har för vana att kolla där varje dag. För rätt vad det är så dyker där upp ett sånt här pangerbjudande.
Sist jag handlade där fick jag ju en Elizabeth Arden-parfym för bara 10:-!
Och ja, nu har jag ju gett Bellme ännu mer gratisreklam. Men det bjuder jag på! ;-)

6 kommentarer:

  1. Roligt att du hittat en produkt, consealers är ju så svårt. Själv använder jag helst i.d bare minerals, dyrt men värt det.

    Föresten, har du kollat så du inte har någon vitaminbrist.. det kan vara därför du är mörk under ögonen.

    kram

    SvaraRadera
  2. Linnea: Jag tror inte det är nån vitaminbrist, min pappa ser också ut så så jag antar att det är ärftligt. Och min hudläkare säger att jag har mycket tunn hud under ögonen, så det är nog det som är problemet.

    SvaraRadera
  3. HOppas du inte tog illa upp. Jag har själv varit mörkare under ögonen men det är borta nu, inte helt men mkt bättre.

    SvaraRadera
  4. Linnea: Nej för sjutton! Jag tog inte alls illa upp! :-)
    Och så kan det ju faktiskt tänkas att det är nån vitamin som både jag och pappa är dåliga på att få i oss. Har du nåt tips på vilken det kan vara? Eller vet du hur man kollar upp det?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag googlade lite på det faktiskt, det kan tydligen vara flera saker - bland annat genetiskt! Det kan även bero på järnbrist, för mkt kaffe och eller alkohol, sömnbrist eller njurproblem. Järnbrist är ju enkelt att göra något åt, ofta är man trött när man har järnbrist. Men som sagt, det kanske är som du sa först - genetiskt! Det hade jag ingen aning om. Vitaminbrister och sånt kan man kolla genom blodprov, alla vårdcentraler verkar inte göra det - t ex här hos oss - jättedumt. Men det brukar gå att kolla på privata kliniker istället om man verkligen vill testa sig.
    Ha en bra kväll,
    kram =)

    SvaraRadera
  6. Linnea: Vad gulligt av dig att kolla upp det! :-)
    För mkt kaffe tror jag inte att det är. För jag har ju inte alltid vart kaffedrickare, och dessutom dricker jag max en kopp om dagen.
    Alkohol dricker jag ju inte alls. Sömnbrist är det inte heller. Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag sover, det ser ut sådär ändå.
    Men järnbrist skulle det ju kunna vara, för det vet jag att haft förut. Borde kanske kolla upp det igen!
    Njurarna är nog inte heller riktigt som dom skulle, och det har jag ju länge tänk kolla upp. Ska ta tag i det nu, så det blir gjort!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)