lördag 8 maj 2010

Picknick på nytt vis

picknick                       (Collage av Zazzan med bilder lånade från Designtorget)

Som jag skrivit om tidigare, på den gamla bloggen, är jag ju väldigt förtjust i det gamla mönstret Picknick som Marianne Westman designade för Rörstrand i mitten på 50-talet. Nåt Picknick-porslin har jag dessvärre inte i min ägo, eftersom jag aldrig lyckats fynda nåt. Men lika bra är väl det egentligen, för annars hade jag förmodligen fått för mig att börja samla på det. Och det kunde ju blivit en lite väl dyr hobby! :-P
Så nu när jag upptäckte att detta mönster har tryckts upp på nya material, blev jag väldigt glatt överraskad. På Designtorget kan man köpa bland annat tygkasse, grytunderlägg och bricka med detta mönster. Tygkassen hamnar genast på min önskelista!  :-)

4 kommentarer:

  1. Ja har svårt att avgöra om jag älskar denna serie eller inte. Jag gillar brickan blev dock min favorit av sakerna ovan.

    SvaraRadera
  2. Jag har den där servisen någonstans :-) dock vet jag inte om den är komplett. Kul att de tryckt upp det gamla motivet igen!

    SvaraRadera
  3. Jag såg att dom har det tyget som metervara nere på gamla linslöjden i karlshamn. gå och ta en kik vetttja!

    SvaraRadera
  4. Åh vad snyggt..!

    : )

    Fin blogg du har!

    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)