söndag 2 maj 2010

Farmor-nostalgi

Tack vare bloggen Ingen fara på taket fick jag nys om denna tapetnyhet från Sandberg Tyg & Tapet.

LILJEKONVALJ1LILJEKONVALJ2

Jag blev alldeles varm inombords när jag såg den. För liljekonvaljen är en blomma som jag håller väldigt kär. Det är sann farmor-nostalgi för mig. Liljekonvaljen är ju min månadsblomma och när min farmor levde brukade hon alltid plocka en stor bukett till min födelsedag. Nu finns hon ju inte längre, men farfar bor kvar i deras hus. Så varje år runt min födelsedag åker jag dit och plockar en bukett och minns. Jag minns den varmaste och finaste människan jag någonsin känt. Den tryggaste av dom trygga. Min älskade lilla farmor.
Innan jag blir alldeles för gråtig kan jag berätta lite mer om tapeten. Den är tillsammans med en ett tyg som heter Drottningholm framtagen som en hyllning till det stundande kungliga bröllopet. Här kan du se och läsa mer om den lilla kollektionen.

3 kommentarer:

  1. Den tapeten var underbar! Jag älskar liljekonvaljer!

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag älskar liljekonvalj, en av mina favoritblommor och dofter. =)

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Jag älskar liljekonvalj, en av mina favoritblommor och dofter. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)