onsdag 5 maj 2010

Bättre lycka nästa gång

gel16Tyvärr funkade inte alla era goa tumhållningar denna gången. Men det vore väl i och för sig för bra för att vara sant i fall man skulle gilla den första lägenheten man kollar på, eller hur?
Den här var inte alls så som vi hade hoppats på. (Jag tror inte ens att det var rätt ritning som dom hade lagt ut på hemsidan.)
Sovrummet var väldigt långsmalt, så dubbelsängen fick inte plats tack vare att det även var garderober där inne. Vilket var rätt onödigt egentligen eftersom det fanns en rätt stor klädkammare ute i hallen också.
Sen var köket av äldre modell, vilket förvisso inte behöver vara negativt. (Dom gamla skjutluckorna från 60-talet var ju till exempel jättefina.) Men hela köksinredning var väldigt låg, och det funkar inte för mig som redan har problem med nacke, axlar och rygg.
Och så var balkongen pytteliten. Det var inte ens så att två personer skulle kunna sitta vid ett bord där ute. Så nej, det blev inget med det.

Men på måndag och tisdag “släpper” det kommunala bostadsbolaget två andra lägenheter som vi är intresserade av, så vi hoppas att vi ska få komma och kolla på nån av dom. Jag vet inte hur andra kommunala bostadsbolag fungerar. Men här är det så att dom lägger upp lägenheten på hemsidan, och sen (nån vecka efter det) så “släpper” dom den så att man kan man börja boka sig på den. När 20 personer har bokat sig går dom igenom vilka som står längst fram i kön och sen kallar dom till visning i turordning.
Både jag och Elias har ju funnits i deras kösystem sen 2008, men dom områdena som vi är mest intresserade av är såklart dom mest populära. Så jag tror inte vi ligger så långt upp på kölistorna egentligen… :-S
Men, men.. jag ska inte hänga läpp. Förr eller senare dyker vårt nya hem upp. Förhoppningsvis förr! :-)

(Bild lånad härifrån)

2 kommentarer:

  1. Det var tråkigt! Men jag fortsätter att hålla tummarna!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för er!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)