torsdag 15 april 2010

Scooter

scootrar-anyhow.se

                                          (Bild lånad från Anyhow)

Inte för att jag på något sätt lider brist på pyntiga grejer, men en sån här hade ändå vart fin att ha i bokhyllan. Den påminner mig om moppen som jag själv hade när jag var 15. En blåvit Puch Alabama. Det var samma moppe som min pappa hade haft när han var 15. Farmor och farfar hade vart snälla och sparat den. Rätt kul tycker jag! :-)
Fast det tyckte jag förstås inte då, för då ville man ju ha en sån där fräsig och betydligt snabbare sak som kompisarna hade.
Hade det vart idag däremot, då hade jag vart själaglad om jag hade fått en Puch Alabama! (Fast den hade ju såklart gärna fått gå liiiite snabbare än 25 km/h som min gjorde back in the days. Hihi! ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)