fredag 23 april 2010

Planteringsdrömmar

  blomlådor1

                        (Collage av Zazzan med bilder lånade från Bolagret)

I lägenheten där jag bodde förut så hade jag inte nån balkong, men där fanns en trevlig gemensam uteplats med rabatter där man kunde plantera. Jag planterade lite alla möjliga blommor och jag tyckte det var så mysigt att pilla med mina blommor. Jag saknar det.
Här finns det förvisso också rabatter, men det här huset ligger intill en mycket trafikerad väg så det är långt ifrån mysigt att vara ute och plantera och sköta om några blommor. 
Så nu har jag bestämt mig för att nästa boende måste ha balkong eller egen uteplats! Helst vill jag nog ha balkong.
Så jag kan ha såna här fina balkonglådor i limegrönt och äppelgrönt! :-) 
Och så man kan sätta upp nät/galler så att Elvis också kan få vara ute. Om han törs vill säga! (Hihi!)
Jag började försöka vänja Elvis vid att gå i koppel redan som mycket liten, men det har liksom aldrig vart hans grej. Han har alltid vart ganska rädd för att vara ute. Och efter att en av mina gamla grannar skrämde honom en gång så har han blivit ännu räddare. :-( Men jag tänker att om man har en sån där balkong som liksom är infälld i huset, och man sätter galler hela vägen upp… Då blir det ju som en bur liksom, och då kanske till och med han törs gå ut. :-)

3 kommentarer:

  1. Det kommer han säkert att gilla. Men jag tror nog att han är som Felix som springer in så fort hon hör ett litet ljud :)
    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Bettan: Det tror jag med! :-P
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh my god! Det är så lustigt att jag kan ge intrycket av att färdigställa alla mina pysselidéer. För jag kan ju säga att jag själv uppfattar mig precis så som du beskriver dig själv! :-) Det känns som att jag aldrig får något gjort. Som att jag har en miljon idéer och projekt som liksom bara ligger där och väntar. Och jag är väldigt bra på att samla på mig material till olika projekt. Jag vill t.ex. testa att tova. Så nu har jag ull, och en bok med fina idéer. Men har jag tovat än? Nähädå, inte sen jag skaffade ullen för flera månader sen. Suck!
    I går fick jag ändå "ändan ur" och gjorde en sån anslagstavla som jag funderat på att göra ett bra tag. Det gick ganska lätt och jag blev nöjd. I alla fall med den stora ramen, den lilla skitramen klarade inte av häftklamrarna, de gick rakt igenom så nu är den förstörd. Fast det upptäckte jag förstås inte förrän jag hade kämpat klart med den...grr..
    Om det blir aktuellt att klä in din balkong med nät kan jag ju meddela att jag för tillfället har en rulle med 6 meter hönsnät stående i förrådet nu...:-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)