söndag 4 april 2010

Mer textilnyheter från Ikea

vilmie m.m.

                            (Collage av Zazzan med bilder lånade från Ikea)
Vilmie Ruta 99:-, Etty kökshanddukar 49:-, Lialotta vävplast 59:-/m, Varmt Rund metervara 39:-/m.

Jag hittade lite mer trevliga nyheter på Ikea’s textilavdelning. Kökshanddukarna med cupcakes är ju ett måste, och särskilt när det är så billigt som 3 st för 49:-, eller hur? :-)
Prickig textilvaxduk (eller vävplast som dom kallar det)  är förstås också ett måste!
Lite synd bara att den prickiga metervaran inte finns i samma färgställning. Men vad gör väl det när det finns grön med vita prickar? Grönt är ju som bekant min favoritfärg näst efter rött. :-)
Vilmie-kudden skulle passa finfint i min soffa. Men jag har ju verkligen köpstopp på soffkuddar, så vid nästa Ikea-besök ska jag verkligen försöka att inte köpa en sån. Kanske! ;-)

4 kommentarer:

  1. Åh, vad massa fint!
    Jag försökte lura med André till IKEA idag men han gick inte på det :P Typiskt!!
    Fast det är väl lika bra det för med alla dessa fina nyheter skulle det väl bli en alldeles för dyr utflykt!

    SvaraRadera
  2. Bettan:Ja, jag blev glatt överraskad när jag kollade runt! :-) Men jag får väl hia mig tills vi har flyttat åtminstone. Sen får vi se vad Mr. Mellberg har att säga oxå, men jag hoppas att han inte ska lägga sig i för mkt på inredningsfronten. ;-P

    SvaraRadera
  3. Dessa har jag missat!
    Tyckte Varmt Rund var fina, det kanske kan vara nåt till dotterns rum!

    SvaraRadera
  4. Hej! Roligt att du ska på mässan! Du får presentera dig som Zazzan då så jag vet vem du är! ;) kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)