onsdag 31 mars 2010

Snygg dammsugare från Bosch

Bosch-dammsugare

                                     (Bild lånad från Clas Ohlson)

Jag inbillar mig att jag skulle tycka det var MYCKET roligare att dammsuga ifall jag bara hade en sån här snygg dammsugare i retro-stil från Bosch. Den som jag har nu hängde med i OnOff’s flytta-hemifrån-paket för lite drygt 10 år sen, och jag är minst sagt snopen att den ens funkar ännu! Den brölar som ett helt reaplan (fast det har den alltid gjort) och får Elvis att bli helt förskräckt innan jag ens hinner sätta på den.
Den här fina från Bosch är säkert mycket tystare, tror ni inte det? ;-)
Hur som helst så är den himla fin i alla fall. Verkligen. Himla fin.

Men nä… jag ska inte ha nån ny dammsugare. Först och främst ska jag köpa en ny skärm till datorn.  Men hur kul är det då? Nä, just det.. inte särskilt! :-(
Jag har äntligen bestämt mig för vilken jag vill ha, och tyvärr blev det en som är lite dyrare än jag hade tänkt mig. Så nu hoppas jag verkligen att den kommer vara värd sina pengar, annars blir jag riktigt sur!

________________________________________________________________________

Uppdatering kl 01:47: Jag såg precis att denna vackra skapelse även finns i RÖTT på bl.a. Haléns. Jisses, säger jag bara.. Den fullkomligt SKRIKER mitt namn ju!
Vill ha, vill ha… :’-( 
Bosch-röd_dammsugare

8 kommentarer:

  1. om du skulle få för dig att du ändå ska köpa en dammsugare, så tipsar jag om electrolux ultra silencer - toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Lady Thirty: Jo, jag har också hört att den ska vara himla bra. Men den är ju inte lika snygg som denna. ;-P

    SvaraRadera
  3. Snygga dammsugare! Vi har en röd som heter Rolfy (tror att det är en Volta). Men nu vill vi ha en ny. Någon som suger bra som attan och är tyst.

    SvaraRadera
  4. Oh, suck, ja måste fan köpa en damsugare med, inte det roligaste man kan lägga pengarna på, men kul att det finns snygga ju! :)

    Svarar här med ang fotokomentaren;
    Kameran är en Nikon D70, med tele på, vad det är för millimerter har jag ingen koll på. Bakgrunden är en filmduk som jag har en lampa, typ skrivbordslampa mot. Sen har jag en lampa bakifrån och en snett framifrån. Lite sepia och softning i PS, klart! Lätt som en plätt!

    SvaraRadera
  5. En sån här köpte vi förra året =p Och ja, det blev MYCKET roligare att dammsuga ;-)Sen är den väldigt bra också, förutom snygg ;-)

    SvaraRadera
  6. Nej vilken häftig! En sån skulle man ju haft! Klart att det skulle bli roligare att städa också! =P

    SvaraRadera
  7. Mandragora: Det låter som att en Ultra Silencer är vad du söker i så fall. Alla jag vet som har den är supernöjda med den! :-)

    Lilly Lee: Har du bloggat om din dammsugare eller? För jag har liksom för mig att jag såg den på en blogg nån gång för ett tag sen . :-)

    SvaraRadera
  8. ja jag bloggade om den då! ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)