söndag 14 mars 2010

Ligger lite efter

Pin-Up-Vote

Jag ligger lite efter på bloggfronten nu känner jag. En av anledningarna är att jag har haft problem med min dator ända sen strax efter jul. Den har blivit bråkigare och bråkigare, och mitt tålamod har därav blivit mindre och mindre. Men idag tog jag så tjuren vid hornen och körde recovery-skivorna och installerade om alla program. Och det verkar som att det gjorde susen faktiskt! :-)

Helgen har varit lugn här hemma. Eftersom min kille inte är nåt fan av Melodifestivalen så blev det inget tittande på den, men jag fick i alla fall se slutet och konstatera att rätt låt vann. Av dom som kom till finalen så var det Anna och Salem som jag hejade på, men mest på Anna. Så jag är nöjd. :-)

Något som jag dock inte är lika nöjd över är min annalkande förkylning. :-S
I går kväll var jag väldigt irriterad i halsen och hade hosta och svårt att andas. Men så testade jag med några Zyx (ett par stycken på kvällen igår och en idag på morgonen), och som det känns nu så funkade dom bättre än jag trodde. Ikväll är jag inte alls lika irriterad i halsen, och har varken hostat eller haft svårt att andas. Zyx är  med andra ord ett hett tips för onda halsar! :-)

(Bild lånad härifrån.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)