lördag 6 februari 2010

Merlin

Att jag är ett stort fan av tv-serien True Blood skvallrade ju mitt förra inlägg här på bloggen om.
En annan serie som jag verkligen gillar (och som också går på SVT) är Merlin. Det var på högstadiet som jag började läsa fantasy-böcker och det var då som jag började intressera mig för den keltiska mytologin. Dom få filmer som har gjorts som är baserade på den keltiska mytologin tycker jag är jättebra, så jag blev himla glad när jag för nåt år sen upptäckte att det nu även gjorts en serie. Just nu sänds säsong 1 i repris på SVT, och efter det kommer dom börja sända säsong 2. Jag längtar! Under tiden får jag nöja mig med trailern:



Och ja, jag vet att man kan streama avsnitten på nätet. Men nää… jag gillar inte att kolla på tv på datorn. (Kan i och för sig bero på att jag har en stationär dator, hade jag haft en laptop hade det kanske vart annorlunda) Plus att jag gillar den där grejen med att se ett avsnitt i veckan och kunna längta lite till nästa.  Det känns lite old school liksom…. hihi! ;-)

4 kommentarer:

  1. Gillar du Merlin bör du älska The Legend of the Seeker som började på 6an igår. Me like! =)

    SvaraRadera
  2. Det går i repris på 6:an just i detta nu, så jag kollar! :-)

    SvaraRadera
  3. Då har jag fått i hop ett par prickiga raggisar...jag länkade till din blogg, hoppas att det är ok :)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Klart att du får lägga upp dem i din logg :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)