onsdag 13 januari 2010

Zazzan’s hälsostatus

pillsFörvånansvärt nog så är min rygg redan mycket bättre. Och det är jag väldigt glad för, eftersom medicinerna som jag blev ordinerad pajjade min mage fullständigt. Nu har jag fått magkatarr bara för det, så nu äter jag tabletter för det istället.
Ni som har hängt med ett tag och följde min gamla blogg minns kanske att jag blev sjuk i september.
Vad jag inte skrev sen var att det dröjde ända tills november innan jag slutligen (efter att ha blivit runtskickad bland ett helt gäng olika läkare) fick en diagnos. Jag vill inte gå in på vad det är just nu, för jag hoppas fortfarande på att bli frisk från det. Men det har tärt på mig psykiskt allt det här. Allt farande till olika läkare, och alla olika mediciner och olika behandlingar. Det senaste året har verkligen vart katastrofalt för mig, rent hälsomässigt alltså. I synnerhet nu det sista halvåret. Hoppas verkligen att resten av det här året ska bli bättre! 
Tur i alla fall att jag har goa vänner och en fantastisk pojkvän som stöttar när det känns extra jobbigt. Och fina bloggkamrater, icke att förglömma! Det värmer det också. :-)

(Bild lånad härifrån.)

7 kommentarer:

  1. Lät inte roligt med alla läkarbesök och mediciner!! Hoppas du känner dig bättre snart och får ett skönt år nu!!!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  2. hoppas att du får känna dig frisk och kry snart!

    kramelikramar!

    SvaraRadera
  3. Kjære deg!

    Jeg øsnker deg masse, masse god bedring! Måtte du bli frisk og rask så fort som mulig. Så vondt å gå rundt å ikke føle seg bra...

    Håper du får en god og frisk dag!!

    Varme klemmer fra Marthe

    SvaraRadera
  4. Ja när det har varit så illa, som under förra året, kan det ju bara bli bättre! ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja hoppas du känner dig bättre! Och ja, jag vet precis hur värdefullt det är att ha nära och kära som stöttar när det är tugnt!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Usch jag vet hur jobbigt det är med magproblem. Jag typ kolapsade i slutet på november och var sen sjukskriven 5 veckor. Jag har precis börjat jobba igen. Jag har haft magproblem från och till men inte så som det sista halvåret. Men nu har jag fått en diagnos iallafall, IBS så jag vet att det inte är något allvarligt - men det är såklart jobbigt ändå. Så jag håller tummarna för dig och hoppas du blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  7. Ursch vad tråkigt att höra att du har ont. Hoppas du kryar på dig!
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)