onsdag 13 januari 2010

En liten cooling


samsung_wb1000
(Collage av Zazzan med bilder lånade från Samsung)

När jag satt och surfade efter kameranyheter på jobbet häromdan så snubblade jag över den här lilla coolingen: Samsung WB1000. Ytlig som jag är, när det kommer till materiella ting alltså, så föll jag ju pladask för designen. Ursnygg! Sen får den såklart ett extra plus för dom fräsiga mätarna för batteritid och minneskort. Hur coolt som helst!
Vad det gäller funktioner har den dessutom en hel del fint att bjuda på:

12.2 megapixel
5x zoom
ISO upp till 3200

24-120 mm vidvinkelobjektiv från Schneider-Kreuznach
Filmar i HD-upplösning
AMOLED-skärm som gör det lättare att se på displayen, även från sidan och i stark ljus
Smart papperskorg. Raderade bilder lägger sig i en papperskorg, redo att plockas fram igen ifall man ångrar sig!

Just nu är den slut hos leverantören men jag ska absolut försöka få in den till jobbet så fort leverantören har den i lager igen. Risken är väl bara att jag köper den till mig själv direkt då…! Hehehe…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)