fredag 8 januari 2010

Allt annat än en superhjälte

Ingen Wonder Woman direkt :-PTrots att jag har på mig min älskade Star Wars-tröja och dricker the ur min coola Wonder Woman-mugg känner jag mig som allt annat än en superhjälte idag.
Jag har fått muskelinflammation i ryggen och är hemma från jobbet. Doktorn tyckte först att jag skulle stanna hemma en vecka och vila, men eftersom jag känner att det är omöjligt så kom vi fram till att jag kan gå till jobbet om jag bara tar det lugnt och inte lyfter.
jag blev ordinerad Panocod och Diclofenac i kombination, och som det känns nu så ska jag nog orka gå till jobbet på måndag om jag bara får vila lite nu i helgen. Jag känner mig i och för sig lite drogad av pillrena  just nu, men det går nog över när man vant sig.
Nu kan jag åtminstone röra mig lite bättre än tidigare idag. Imorse klarade jag knappt kliva ur sängen och det tog evigheter att klä på sig. Usch, en sån plåga! :-(
Men som tur var så är ju fina Bettan hemma i Karlshamn på besök nu, så hon skjutsade mig till vårdcentralen idag. Tack, snälla du! <3

6 kommentarer:

  1. Det låter inte alls trevligt. Ta och vila dej ordentligt i helgen nu. Krya på dej!

    Annie

    SvaraRadera
  2. Men usch vilken osis! Stackars dig! Krya på dig och ta det lugnt - och kom ihåg inget jobb är värt att riskera hälsa för... (det vet jag).

    SvaraRadera
  3. Fy va tråkigt för dig =( Hoppas att tabletterna hjälper! JObbigt att inte kunna göra helt vardagliga saker. Usch! Lider med dig!

    Jag tänkte höra om du kanske ville komma på en fika nästa helg? Om har tid, lust och ork? =) Men bara om du känner dig tillräckligt pigg!

    SvaraRadera
  4. stackare!
    hoppas att du blir bättre snart!

    kramelikram

    SvaraRadera
  5. Tack sa otroligt mycket for tipset med bilderna, gjorde som du sa och det ser mycket battre ut.

    SvaraRadera
  6. Ta det försiktigt med Diklofenak. De är riktigt elaka mot magen. Fast visserligen,det är nästan alla piller.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)