söndag 20 december 2009

Plan för dagen

rainfall copySnön fortsätter att vräka ner här i Karlshamn och det känns så härligt! Hoppas verkligen att den stannar kvar till jul. Såhär mycket snö har vi nog inte haft på 4-5 år åtminstone. :-) 
Igår var jag och Elias i Kristianstad i jakt på dom sista julklapparna. Eller nej.. alla julklapparna rättare sagt, eftersom vi båda är sent ute. Jag lyckades beta av ungefär hälften på min lista i går, så planen är att klara av resten idag.
Sista dagarna fram till jul lär det vara full fart på jobbet så jag vill verkligen bli klar med så många ärenden som möjligt idag.
Hur går det för er? Är ni klara med alla julförberedelser? :-)

(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

  1. Vi är helt efter. Fast vi har inga tider eller planer att följa. Det är bara mina egna måsten som spökar. Och jag har varit sjuk i snart två veckor så allt ligger liksom väldigt efter.

    Jag har handlat en julklapp till Jens men det kommer att bli något mera. Vi skall fira i ensamhet och skall därför inte köpa till några andra (känns befriande). Vi skall förbereda mat och kanske lite godsaker till julafton. Ta in lite granris att sätta i vaser för att få rätta lukten. Däremot satte vi upp (plast)granen och klädde den innan i veckan.

    SvaraRadera
  2. Mandragora: Det låter sannerligen skönt och befriande! Själv ska jag fira jul tre dagar i rad, så här är det mycket att hålla reda på. Men det ska bli mysigt att träffa alla förstås. :-)

    SvaraRadera
  3. Julförberedelser, nja det ska väl storstädas på onsdag, ska baka imorgon, men alla klappar är klara! Så jag känner mig rätt lugn!

    SvaraRadera
  4. men! jag har ju helt missat att du är särbo. va kul! länge leve kärleken! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)