torsdag 10 december 2009

Om eskimåer

Dålig eskimåMed tanke på hur mycket kläder jag byltar på mig innan jag ska gå ut, så skulle man ju lätt kunna tro att jag bor nånstans där det är jäkligt kallt vid den här tiden på året. Som i Norrland typ.
Men det gör jag inte. Jag bor i Blekinge. Nästan nere på kontinenten med andra ord. Här visar termometern fortfarande på runt 7-8 grader om dagarna. Plus alltså! Nu visar den på 6 grader, och då är klockan ändå strax efter midnatt.
Jisses alltså… tur jag att jag inte är eskimå. För jag hade verkligen vart en riktig usel eskimå i så fall. Jag hade med all säkerhet vart både död och ihjälfrusen vid det här laget. (Fast i omvänd ordning då, förmodligen.)
På tal om dåliga eskimåer förresten, vill ni läsa om en annan dålig (fast äkta) eskimå  så tycker jag att ni ska kolla in den här bloggen: Myaraq

1 kommentar:

  1. Haha, du är ju för go du :P
    Vilken härlig blogg, tack för tipset :)
    KRAM!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)