torsdag 3 december 2009

Nattmusik

Jag har ont och kan inte sova. När jag inte kan sova så surfar jag halva natten och lyssnar på lite lagom vemodig musik istället. Som det här till exempel;

Florence + The Machine - Howl


Jag är och har nog egentligen alltid varit en nattmänniska. Jag gillar att vara vaken när ingen annan är det. Gillar lugnet och tystnaden.
Men det är nånting som händer med en när man är uppe på natten. Man kommer i en annan sinnesstämning liksom. Man tänker djupare, får nya insikter. Blir lite mer tung i sinnet. Det är en känsla jag både gillar och ogillar.
Jag gillar att tänka, men ibland blir det lite för mycket. Kanske hade det ändå vart bättre ifall man sov om nätterna istället?

1 kommentar:

  1. jag känner igen dina tankar. Jag är med en djuptänkare och tänker som bäst på kväll/natten. Dock inte alltid så bra för det håller mig vaken ibland.*ler*

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)