söndag 27 december 2009

Lyckligt lottad

Ända sen jag jag såg den första Star Wars-filmen när jag var liten (4-5 år nånting) så har jag önskat mig Chewbacca till varje jul och varje födelsedag. När jag var liten så var det förstås den riktiga Chewbacca som är med i filmerna som jag önskade mig. Det spelade liksom ingen roll att pappa sa att han inte fanns på riktigt, för jag önskade mig honom ändå. Jag trodde nog faktiskt mer på Chewie än vad jag gjorde på självaste jultomten, haha!
Den här julen slog min dröm äntligen in. För min fina Elias gav mig honom i julklapp! Lyckan var förstås fullständig! Jag är minsann lyckligt lottad som har en pojkvän som är lika Star Wars-nördig som jag själv. Hihi! ;-)
Chewie låg i en stor låda full med andra skojiga grejer från en av mina favoritbutiker på nätet, nämligen Roliga Prylar.
Yoda-tofflorna är en riktig hit enligt mig, men Elvis är fortfarande lite skeptisk till dom. Ibland när man går förbi honom så gör han ett litet utfall och klappar till Yoda, haha!

julklappar

(Chewbacca & R2D2 som gosedjur, Elvis-disktrasa, Garbage Pail Kids-kort, Wonder Woman-mugg, gående robot-pennvässare, suddgummi i form av en Delete-tangent och Yoda-tofflor. Alla foton tagna av Zazzan)

9 kommentarer:

  1. Du har verkligen fått helt underbara julklappar!

    SvaraRadera
  2. Mandragora: Ja, eller hur? :-)
    Sen fick jag ett paket till, med en jättefin burk från Nybro Crystal som jag också har önskat mig. Kanske lägger upp en bild på den också sen. :-)

    SvaraRadera
  3. underbara klappar!!! garbage pail kids hihi :D love it!
    ha det gott!

    kramelikram

    SvaraRadera
  4. Lady Thirty: Ja, visst är det härlig nostalgi? Får vi kanske se Lady Thirty som en Garbage Pail Kid snart då? ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härliga presenter! :-) Och himla kul att Elvis kastar sig över Yoda då och då. Stackars toffla! Eller stackars katt? ;-)

    Tack snälla, söta, gulliga, omtänksamma du för julklapparna! Jag fick paketet före jul och slet upp det direkt för jag var så nyfiken. Men jag har tyvärr bara snurrat omkring och passat upp på en massa sambo-släktingar hela julhelgen så jag har knappt hunnit blogga och inte skriva tack.

    Men jag blev verkligen skitglad för paketet! :-) Och julkortet var så mysigt! Jag vill också ha en Elvis. :-) Nu ligger snygg-tändsticksasken på hedersplats på soffbordet och är bara så fin!

    Massa kramar från en glad en! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga grejer! =) Är inte sådär jättestort fan av Star Wars men tyckte att Yoda-tofflorna va snygga =P Johan skulle bli väldigt avundsjuk på dig kan jag lova ;)

    Har du haft en bra jul och nyår? Hoppas det! Jag ska absolut fundera ut en dag då du är välkommen på fika, så ser vi om det passar i den kalender med =) Jag hör av mig om det!

    Trevlig helg på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. I din kalender skulle det stå där uppe förstås! =P

    SvaraRadera
  8. Det är jättetråkigt att katterna är borta... Vi har haft jättemycket katter genom åren jag levt och inga har varit så personliga och speciella som dom två vi hade nu, så det är verkligen sorgligt...

    Mamma valde att ta bort dom då det är utekatter, och hon och syrran skulle flytta från vårt hus ute i skogen till lägenhet i en större stad, så det kändes inte rätt att ta med dom och hålla dom instängda nu när dom ändå har fått lära sig att vara fria ute :) sen så var det ingen som kunde tänka sig att ta dom, så mamma bestämde att det tråkigt nog var lättast att ta bort dom.

    Jättejobbigt att ta bort djur, dom blir ju som en familjemedlem... Och så fort jag skaffar egen lägenhet eller hus så ska jag skaffa mig en katt :) mer underbara djur finns inte!!!

    SvaraRadera
  9. Igår satt jag framför superbraiga filmen "Benjamin Button.." och myste med ditt fina ljus tänt. Hade du på något sätt pysslat ihop det själv? Jag tyckte väl att jag kände igen mönstret på ljuset från några servetter som jag har...fast jag tänkte att det kanske fanns såna. Hur som helst, jag älskar det och tändsticksasken! Som sagt är det ju helt i min barnsliga stil!:-)
    Idag är en otroligt lugn och slapp dag, så skönt med en ledig dag mitt i veckan! Nu ska jag leka lite mer med Miss Printer, hon är bäst! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)