fredag 27 november 2009

När 2,25% är exakt lika många procent för mycket

dufvenkrooks_chilli_choklad_medium

Jag har länge vart sugen på att testa Dufvenkrooks chili & choklad-glögg, men har haft svårt att hitta den här i stan. Till slut fann jag den äntligen på Citygross häromdan. Väl hemkommen korkade jag sen upp flaskan, mycket förväntansfull. Tyckte att det luktade gott, även om det luktade lite sprit också.
Nej, 2,25% på inte särskilt mycket alkohol, jag vet. Men eftersom jag inte dricker alkohol så tycker jag att det luktar sprit. Och det smakade sprit. Men visst smakade det choklad också, och lite chili. Men mest sprit. 
Så nej, den här kommer jag inte köpa fler gånger. Tyvärr. :-(
Innan var jag nyfiken på att testa dom andra Dufvenkrooks-glöggerna också, men eftersom dom också innehåller alkohol så är det väl lika bra att jag låter bli.
Jag får hålla mig till min alkoholfria glögg från Saturnus helt enkelt. :-)

(Bild lånad härifrån.)

12 kommentarer:

  1. Fatta vad svårt det är att hitta alkoholfri glögg! Överallt i den här jävla stan säljer de med ett par procent.

    Jag måste ha glögg!
    Gaaaaaaaaaah!

    SvaraRadera
  2. Mandragora:Men vad konstigt, Saturnus brukar ju finnas överallt. God Jul Glögg står det med stora bokstäver på flaskan. (Saturnus står liksom bara litet på baksidan nuförtiden.) Hoppas du hittar den, för inte tusan ska man behöva stå utan glögg inte!
    Kram

    SvaraRadera
  3. kan tipsa om hjortronsmaken! den smakar verkligen bara saft! men god saft ;-)

    SvaraRadera
  4. *Hett tips!!!*
    Låt glöggen koka upp & koka en stund! Då försvinner alkoholen, & alkoholsmaken! *Hett tips!!!*

    Den körde jag förra julen med magen.

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen jättekul att träffa dig med. Roligt att du tittade in =) Trodde nästan inte att du skulle det, varför vet jag inte =P haha

    Saturnus glögg är riktigt god!! =) Och så lite skumma tomtar till det.. Mums!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Tack för det "heta" tipset Karro! ;-)
    Om jag testar det så vågar jag mig kanske på Hjortronglöggen oxå, Lilly Lee. :-)

    Sandy: Ja, det var verkligen kul att träffa både dig och Johan. :-)
    Kom det mycket folk till salongen sen eller?

    SvaraRadera
  8. Jadå, det kom lite folk. Inte riktigt så många som vi hoppats på, men runt ett 20-tal iaf. Så vi fick en hel del sålt ändå =)

    Vi har varit och vaccinerat oss nu på morgonen! Vilken jäkla kö det var.. =O Redan när vi var där en timme innan det öppnade var det en massa folk. Helt galet.

    SvaraRadera
  9. Men usch då, vad tråkigt att du kände alkoholsmaken. Jag som då och då dricker vin och så tänker inte på det i "lättglöggen". Men det där tipset att koka den lite kanske är värt att testa.

    Förresten har jag en sak till dig. Den kommer på posten. Fast det är egentligen hemligt. Men när jag fick syn på den så tänkte jag på dig.

    Trallalala...:-)

    Nu hojtar min karl att det är filmkväll och att jag genast mååååste lämna datorn. Bäst att lyda, för familjefridens skull. ;-)

    SvaraRadera
  10. Pysselpralinen: Jag testade att koka glöggen idag och då smakade den mycket bättre. Jippiii! :-)
    (fast jag tycker nog ändå att den vanliga alkholfria är godast!)
    En grej? Till mig??! Åh, jisses så nyfiken jag blev nu då! :-)))
    Jag har en grej till dig också faktiskt.. Men jag hade ju tänkt hålla mig med att skicka den tills lite närmare jul vettu. ;-)
    Men vi får se när den dyker upp nu då.. det får bli en överraskning! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad trist! Kanske det har med smaken att göra, att de inte tar bort alkoholen helt?

    SvaraRadera
  12. Tant Grön: Ingen aning faktiskt. Har liksom inte tänkt på det på det viset... Hmm.. nu blev jag nyfiken bara för det. Detta måste undersökas!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)