söndag 29 november 2009

Käre vän, du är saknad…

KaffemaskinenEn kär vän till mig har inte mått så bra på sistone. Jag har vetat om det sen i somras men jag har väl levt lite i förnekelse sen dess antar jag. För när det gäller nån man verkligen har fäst sig vid… ja då är det helt enkelt svårt att släppa taget.
Men idag var det så dags att ta tjuren vid hornen. Elias skjutsade mig och min vän till Hemma-butiken här i Karlshamn. Väl där fick jag det tråkiga beskedet att min vän måste skickas vidare till en specialdoktor i Malmö. Den rare killen i butiken lovade mig att det var för hennes eget bästa. Det gjorde lite ont i mig, när jag överlämnade henne. Men det var ju så illa tvunget, jag visste ju det.
Nu kommer det ta flera veckor innan jag får se min käre vän igen. Jag är så ledsen! Min fina, röda Moccamaster!  Hur ska jag nu klara mig tills du återvänder??! 
Jomenvisst, det finns ju glögg. Men just nu är det en klen tröst. Faktiskt!

(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

  1. Halloj! vet du hur man tar bort ramen runt korten i mina inlägg och uppe runt pjöller maja texten. Vill att det ska bara vara vitt som förut =) du brukar kunna förklara så jag fattar.

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt! Jag hoppas din röda vän kryar på sig.

    Svar:
    Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Fick lite ont i magen först... tur det inte var värre än en pryl!

    SvaraRadera
  4. Makiato: Det är minsann inte så bara! :-O
    Jag ÄLSKAR verkligen min kaffebryggare ska du veta.
    Men visst, hade det varit en riktig vän hade det såklart vart mycket, mycket värre!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag så glad!
Jag svarar alltid på kommentarer i min egen blogg. Det blir liksom enklast så! :-)